“Natuurlijk waren we al actief in Oss en ondersteunden we heel wat initiatieven. Maar vanaf nu nemen we de regie meer in handen en gaan we voor een betere herkenbaarheid. TOP in Town heeft een fraai eigen beeldmerk gekregen”, legt TOP Oss-directeur Peter Bijvelds uit.

Tijd rijp voor vernieuwing

Ook Hendriks Bouw en Ontwikkeling, sinds 2015 maatschappelijk hoofdsponsor van TOP, vond het na vier jaar tijd voor verandering. “We hebben lang eenzelfde formule gehanteerd. Dat was goed, maar soms moet je vernieuwen”, reageert Lambèr Hendriks van het gelijknamige bouwbedrijf. “We pakken nu vier thema’s beet: armoede, gehandicaptensport, gezondheid en eenzaamheid onder ouderen. Met deze vernieuwde formule verwachten we dat de impact voor de goede doelenorganisaties groter zal zijn.”

Samenwerking op maat

Binnen de vier benoemde onderwerpen gaan Hendriks en TOP in gesprek met verschillende partijen. Het Sport Expertise Centrum neemt een actieve rol in de uitvoering. Bijvelds: “Er wordt vooral gekeken naar de wensen en behoeften van de organisaties. Daarna kijken we hoe we bij kunnen dragen. Elke samenwerking ziet er dus anders uit.”

Thema’s

Er hebben al gesprekken met Voedselbank Oss en Stichting Thuis in Oss plaatsgevonden. En daar zijn de eerste acties ook al uit voortgevloeid. Hendriks is blij met de initiatieven. “De thema’s sluiten mooi aan bij het bedrijf. Zo hebben we vitaliteit hoog in het vaandel staan en daar horen bijvoorbeeld gezonde voeding en beweging bij. Ook dragen we de gehandicaptensport via Gesposs nu al een warm hart toe.”